14 Social Media Tips για να Απογειώσετε το Brand σας [Part 2]
Και τα hot tips για ένα ισχύρο brand presence στα Social Media, συνεχίζονται…
Στο προηγούμενο άρθρο, μεταξύ άλλων, αναφερθήκαμε στη σημασία που έχει ο ορισμός ξεκάθαρων στόχων για τη στρατηγική Social Media Marketing που σχεδιάζετε να ακολουθήσετε, καθώς και η βαθειά γνώση των χαρακτηριστικών του κοινού που απευθύνεστε.
Τώρα θα κάνουμε λόγο και για τα εργαλεία που έχετε στη διάθεσή σας, για πιο εύκολη διαχείριση των Social Media accounts σας.
Πιο συγκεκριμένα…Tip νούμερο:
8. Στρατηγική Marketing χωρίς εργαλεία…δε γίνεται!
Φανταστείτε να διαχειρίζεστε 4 διαφορετικές πλατφόρμες, να έχετε ίσως 2-3 διαφορετικές σελίδες σε κάθε πλατφόρμα και να πρέπει να κάνετε αναρτήσεις 2 φορές τη μέρα. ΕΦΙΑΛΤΗΣ!
Το πιο πιθανό είναι ότι θα γίνονται λάθη, θα δημιουργείτε μη ποιοτικό περιεχόμενο και τελικώς, θα μειωθεί η παραγωγικότητά σας.
Γι’ αυτό έχουμε στη διάθεσή μας πολύτιμα εργαλεία που έχουν δημιουργηθεί για να κάνουν τη ζωή μας πιο εύκολη. Μας δίνουν τη δυνατότητα να προγραμματίζουμε τα posts μας ακόμα και μήνες νωρίτερα, προκειμένου να μην επιβαρυνόμαστε καθημερινά με πολλαπλές αναρτήσεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνουμε, είναι να «φορτώσουμε» το περιεχόμενο που έχουμε δημιουργήσει και να ορίσουμε την επιθυμητή μέρα και ώρα που θέλουμε να «ανέβει» το post!
Επιπλέον, τα προγράμματα αυτά μπορούν να έχουν και τη μορφή ημερολογίου, ώστε να μπορεί κανείς να δει τα posts του μήνα, με μια ματιά.
Μην παραλείπετε να ελέγχετε και να αξιολογείτε την αποτελεσματικότητα των posts σας χρησιμοποιώντας τα analytics που σας παρέχουν τα εργαλεία Social Media (δείτε bonus tip!).
9. Βελτιώστε τη συχνότητα των αναρτήσεών σας
Κάθε μέσο κοινωνικής δικτύωσης έχει το δικό του κοινό. Γι’ αυτό, είναι σημαντικό να γνωρίζετε τί ενδιαφέρει τους δικούς σας πελάτες, τί περιεχόμενο θέλουν να καταναλώνουν, ποιός τύπος αγοραστή θα σάς προσεγγίσει και σε ποια ηλικιακή ομάδα απευθυνόσαστε.
Και αφού καταλήξετε σε όλα αυτά, γεννώνται νέες ερωτήσεις:
- Πόσο συχνά θα πρέπει να κάνετε posts;
- Τί είδους περιεχόμενο πρέπει να «ανεβάζετε»;
- Πόσα posts την ημέρα είναι καλό να γίνονται;
Η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχει ιδανική απάντηση. Όλες οι απαντήσεις έρχονται μετά από ενδελεχή ανάλυση των αποτελεσμάτων των ενεργειών σας, από την εμπειρία και από τις συχνές δοκιμές του τί τελικώς λειτουργεί και τί όχι για εσάς.
10. Αποδεχτείτε ότι μπορεί να συμβούν και λάθη
Είτε μικρότερα, είτε μεγαλύτερα, λάθη θα συμβούν. Το θέμα είναι πώς θα χειριστείτε αποτελεσματικά την κατάσταση.
Αν πρόκειται για λάθη στη διαχείριση ενός λογαριασμού κοινωνικού δικτύου, όπως π.χ. διπλή χρέωση κάρτας πελάτη ή να ανεβάσει ο διαχειριστής της σελίδας προσωπική φωτογραφία σε επαγγελματικό λογαριασμό, είναι ύψιστης σημασίας να ανταποκριθείτε άμεσα και σε κάποιες περιπτώσεις «έξυπνα», μετατρέποντας το λάθος σε ευκαιρία.
Τί εννοούμε; Θα μπορούσατε να δημιουργήσετε ένα post δίνοντας έμφαση στην ανθρώπινη πλευρά σας – ίσως και με μια χιουμοριστική διάθεση, που μπορεί να προσελκύσει περισσότερα reactions – και να παρουσιάσετε, πρακτικά, ένα case study για το πώς διαχειριστήκατε την εν λόγω «κρίση».
11. Χρησιμοποιήστε emojis
Συχνά υποτιμάμε τη δύναμη των εικονιδίων όταν δημιουργούμε περιεχόμενο. Μην ξεχνάτε ότι μπορούν να προσδώσουν πιο εύκολα τον τόνο που θέλετε να επικοινωνήσετε και να κάνουν πιο ευχάριστη την ανάγνωση για το κοινό σας 😉.
12. Βελτιώστε τη συχνότητα των αναρτήσεών σας
Κάθε μέσο κοινωνικής δικτύωσης έχει το δικό του κοινό. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να γνωρίζετε τί ενδιαφέρει τους δικούς σας πελάτες, τί περιεχόμενο θέλουν να καταναλώνουν, ποιός τύπος αγοραστή θα σας προσεγγίσει και σε ποια ηλικιακή ομάδα απευθυνόσαστε.
Και αφού καταλήξετε σε όλα αυτά, γεννώνται νέες ερωτήσεις:
- Πόσο συχνά θα πρέπει να κάνετε posts;
- Τί είδους περιεχόμενο πρέπει να «ανεβάζετε»;
- Πόσα posts την ημέρα είναι καλό να γίνονται;
Η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχει ιδανική απάντηση. Όλες οι απαντήσεις έρχονται μετά από ενδελεχή ανάλυση των αποτελεσμάτων των ενεργειών σας, από την εμπειρία και από τις συχνές δοκιμές του τί τελικώς λειτουργεί και τί όχι για εσάς.
13. Μειώστε τον αριθμό των hashtags που χρησιμοποιείτε
Τα hashtags οργανώνουν, κατά μία έννοια, τις αναρτήσεις σας. Αναζητώντας ένα συγκεκριμένο hashtag μπορείτε να δείτε συνολικά το περιεχόμενο που έχει δημιουργηθεί στην κάθε πλατφόρμα – ανεξάρτητα από το αν είναι δικό σας υλικό ή όχι.
Όμως, κάθε brand είναι σημαντικό να έχει τα δικά του hashtags που το κάνουν να ξεχωρίζει και το βοηθούν να αλληλεπιδράσει με το κοινό του.
Προσοχή! Δεν πρέπει να το παρακάνετε, γιατί μαντέψτε…όσο περισσότερα hashtags χρησιμοποιείτε, τόσο λιγότερη αλληλεπίδραση (engagement) θα έχει το κοινό που απευθύνεστε με το περιεχόμενό σας!
Για να το αποφύγετε αυτό, περιοριστείτε σε 3-5 hashtags τα οποία θα έχουν άμεση σχέση με το content σας και είναι -ιδανικά- δημοφιλή (high-volume hashtags). Στο διαδίκτυο υπάρχουν διάφορα εργαλεία δημιουργίας hashtags (hashtag generator tools) που θα μπορούσατε να αξιοποιήσετε για μεγαλύτερη στόχευση.
14. Αντιμετωπίστε ξεχωριστά το κάθε μέσο κοινωνικής δικτύωσης
Ο χρόνος που έχετε διαθέσιμος είναι πολύτιμος, ωστόσο είναι σημαντικό να παραμετροποιείτε το περιεχόμενό σας σε κάθε Social Media Channel. Αντιμετωπίστε κάθε μέσο ως διαφορετική οντότητα, με τα δικά του χαρακτηριστικά και λειτουργικότητες, για να εξασφαλίσετε μεγαλύτερη επιτυχία στις ενέργειές σας.
Δράστε έξυπνα χρησιμοποιώντας το λεγόμενο «stackable content»: πάρτε κομμάτια δηλαδή από περιεχόμενο που έχετε ήδη δημιουργήσει (ένα blog post, ένα video ή ένα social media post) προσαρμόζοντάς τα στο ύφος και τόνο της κάθε πλατφόρμας και διαμοιραστείτε τα -πρακτικά- με διαφορετικό τρόπο.
Πιο συγκεκριμένα:
- Το Facebook είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο επικοινωνίας. Διαθέτει μία πολύ μεγάλη βάση χρηστών (3 δις, με βάση το Statista) και γι’ αυτό το λόγο το προτιμούν οι περισσότεροι. Ωστόσο, η πλειοψηφία το χρησιμοποιεί για να μοιράζεται χρήσιμο περιεχόμενο, για ενημέρωση προσεχών ή live events, για δημιουργία και σύνδεση με groups ή άλλες Facebook κοινότητες και το κυριότερο, για νέα ή ενημερώσεις που αφορούν στο κοινό που απευθύνονται.
- Το Twitter είναι ιδανικό για ειδήσεις που συμβαίνουν σε πραγματικό χρόνο (real-time) και έχει ένα πιο προσωπικό χαρακτήρα, καθώς προσφέρει τη δυνατότητα για one-to-one αλληλεπιδράσεις των χρηστών.
- Εάν στη στρατηγική marketing που ακολουθείτε, κρίνετε ότι πρέπει να συμπεριλάβετε την πλατφόρμα του Instagram, λάβετε υπόψη σας ότι εδώ το Α & το Ω είναι η χρήση υψηλής ποιότητας εικόνων & videos. Οι αναρτήσεις σας θα πρέπει να είναι προσεγμένες και να «τραβούν τα βλέμματα» των χρηστών.
Εάν αναρτάτε συχνά videos (ή αλλιώς Instagram Reels), o αλγόριθμος του Instagram θα σας αγαπήσει 😊, δίνοντας προτεραιότητα στα posts σας! Αυτό συμβαίνει γιατί το κοινό καταναλώνει περισσότερο περιεχόμενο τέτοιου είδους, ενισχύοντας το δεσμό του με το brand σας!
Παρουσιάστε την καθημερινότητά σας στο γραφείο, ταξίδια, δράσεις, νέα, ό,τι συναρπαστικό συμβαίνει και θέλετε οι χρήστες να το γνωρίζουν και να αλληλεπιδράσουν μαζί σας.
- Το LinkedIn είναι μια ξεχωριστή κατηγορία. Είναι μια επαγγελματική πλατφόρμα δικτύωσης, γι’ αυτό και πρέπει να λαμβάνετε υπόψη ότι το περιεχόμενο που δημιουργείτε απευθύνεται σε επιχειρήσεις (Β2Β Marketing) και επαγγελματίες.
Είναι σημαντικό, επομένως, οι αναρτήσεις σας να έχουν έναν ενημερωτικό χαρακτήρα και το αντικείμενό τους να προκαλεί συζητήσεις και εποικοδομητικό προβληματισμό.
Επίσης, ο κόσμος απολαμβάνει να εκφράζει τη γνώμη του και να συμβάλλει στην κοινότητα. Χρησιμοποιείστε τα Polls για να αλληλεπιδράσετε με το κοινό σας και να αξιοποιήσετε τις απαντήσεις της ψηφοφορίας για δική σας ανάλυση ή, γιατί όχι, για ένα νέο post!
Ωστόσο, το video κερδίζει τις εντυπώσεις σε κάθε πλατφόρμα, γιατί βοηθά τον κόσμο να αισθάνεται ότι συνδέεται πιο προσωπικά μαζί σας.
- Το TikTok έχει γίνει μια από τις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ιδιαίτερα για το νεανικό κοινό. Είναι μια πλατφόρμα αποκλειστικά για user-generated περιεχόμενο video σύντομης διάρκειας. Οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν video εντός της πλατφόρμας έως 60 δευτερόλεπτα, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα να «ανεβάσουν» video 3 λεπτών.
Το περιεχόμενο του TikTok ποικίλλει από χορευτικά, challenges, τραγούδια, lip-syncing και κωμωδίες μέχρι και εκπαιδευτικού χαρακτήρα videos! Αφεθείτε ελεύθεροι να δημιουργήσετε ένα δημιουργικό, διασκεδαστικό ακόμα, περιεχόμενο, χρησιμοποιώντας την πληθώρα των εφέ και φίλτρων που διαθέτει η πλατφόρμα και συνδεθείτε με το ευρύ κοινό.
Ωστόσο, -ειδικά το TikTok- δεν είναι μια πλατφόρμα που ταιριάζει σε όλα τα brands. Εσείς, όπως και για όλες τις πλατφόρμες που χρησιμοποιείτε, οφείλετε να γνωρίζετε το κοινό που στοχεύετε και να δημιουργείτε περιεχόμενο που ταιριάζει στις προτιμήσεις του, προκειμένου να αυξήσετε και την αλληλεπίδραση μαζί του (engagement).
Και…Bonus Tip: Πάντα ελέγχετε τα Social Media Analytics
Τα Analytics σάς βοηθούν να κατανοήσετε το κοινό σας και να μάθετε τι ενισχύει την επισκεψιμότητά σας. Χωρίς αυτά, δεν μπορείτε να κάνετε ακριβείς προβλέψεις πωλήσεων, ούτε να βελτιώσετε τα προϊόντα σας.
Μερικά μόνο από τα στατιστικά που μπορείτε να παρακολουθήσετε είναι η αύξηση των ακολούθων (follower growth), ο αριθμός προβολών της σελίδας σας (page views), ο αριθμός των αναρτήσεων, οι επισημάνσεις “μου αρέσει” (likes), οι κοινοποιήσεις (shares), ο αριθμός εμφανίσεων (impressions), τα clicks, κ.ά.
Χρησιμοποιήστε τα αποτελέσματα αυτά για να επαναπροσδιορίσετε τη στρατηγική σας και να αυξήσετε τη συνολική σας απόδοση.
Τα Social Media μπορούν να είναι μια πολύ δημιουργική διαδικασία, ωστόσο η διαχείρισή τους είναι απαιτητική. Τα Social Media Tips που σας παρουσιάσαμε είναι η βάση για να ξεκινήσετε τη σωστή προβολή της επιχείρησής σας, ωστόσο η F7 είναι πάντα στη διάθεσή σας να καλύψει κάθε σας ανάγκη στη διαχείριση των Social Media account σας, και όχι μόνο!