
Brand Storytelling: Η πιο must τεχνική marketing
«Επίκληση στο συναίσθημα» μάς μάθαιναν στο σχολείο, ως τρόπο πειθούς. Μια τεχνική που τελικά κυριαρχεί και στον τομέα του marketing μέσω του brand storytelling!
Το Brand Storytelling θεωρείται ο καλύτερος τρόπος για να αποκτήσει κανείς το πολυπόθητο engagement, δημιουργώντας μια πιο ανθρώπινη και ουσιαστική σύνδεση του brand με το κοινό που απευθύνεται, μέσω αφήγησης ιστοριών που το αγγίζουν σε προσωπικό επίπεδο.
Brand Storytelling: Τα 3 C’s
Craft: Σχεδιάστε την αφήγησή σας
Ξεκινήστε έχοντας στο νου τη στρατηγική που θέλετε να ακολουθήσετε, πριν προχωρήσετε στη δημιουργία της ιστορίας που θα αφηγηθείτε.

Τί μήνυμα θέλετε να επικοινωνήσετε; Γιατί φτιάχνετε αυτή την ιστορία και τί συναισθήματα θέλετε να προκαλέσετε; Και τελικά, σε ποιες πλατφόρμες θα έχει μεγαλύτερη απήχηση;
Αφού καταλήξετε, σχεδιάστε μια αρχή, μέση και τέλος στην ιστορία σας και στη συνέχεια «εξανθρωπίστε» τον πρωταγωνιστή σας, είτε είναι άνθρωπος, είτε προϊόν.
Σχεδιάστε την αφήγησή σας – Image by storyset on Freepik
Create: Δημιουργείστε διαχρονικό περιεχόμενο
Σε έναν κόσμο που οι τάσεις έρχονται και παρέρχονται, είναι σημαντικό να δημιουργείτε περιεχόμενο που θα παραμείνει χρήσιμο για τα επόμενα χρόνια, ανεξαρτήτως του πότε και πώς αυτό θα καταναλωθεί από το κοινό σας. Γι’ αυτό, μην επικεντρώνεστε σε τρέχοντα events, με συγκεκριμένες ημερομηνίες που μετά το πέρας τους, δε θα παραμείνουν σημαντικά ώστε να ανατρέξει κανείς μεταγενέστερα.
Ενσωματώστε στη στρατηγική σας τύπους περιεχομένου, όπως:
- Λίστες
- Tips
- How-to
- Αξιολογήσεις προϊόντων
- Videos

Δημιουργήστε διαχρονικό περιεχόμενο – Image by storyset on Freepik
Conjure: Αξιοποιήστε τη δύναμη της ανάλυσης δεδομένων

Θέλετε να μάθετε κατά πόσο το περιεχόμενο που δημιουργείτε έχει απήχηση; Τότε τα data analytics πρέπει να γίνει ο καλύτερός σας φίλος!
Είναι πολύ σημαντικό να ελέγχετε τη θεματολογία, το λεκτικό ή τις εικόνες με τις οποίες αλληλεπιδρά περισσότερο το κοινό σας, γιατί αυτό θα αποτελέσει τον οδηγό σας για το περιεχόμενο που θα δημιουργήσετε στο μέλλον.
Αξιοποιήστε τη δύναμη της ανάλυσης δεδομένων – Image by storyset on Freepik
Για παράδειγμα: δημιουργήσατε μια σειρά από «how-to» videos για κάποια προϊόντα σας που αύξησε την επισκεψιμότητα στο site σας και έφερε πελάτες. Αυτό το δεδομένο, θα πρέπει να το χρησιμοποιήσετε σα βάση και να ελέγξετε τί άλλο περιεχόμενο θα μπορούσατε να δημιουργήσετε, που όχι μόνο θα αυξήσει την αλληλεπίδραση με το κοινό σας, αλλά θα το εκπαιδεύσει αναφορικά με το brand και τα προϊόντα που παρέχετε.
Μην αρκείστε στα δεδομένα που παίρνετε μόνο από τα Social Media, γιατί δε θα σας παρουσιάσουν τη συνολική εικόνα. Είναι προτιμότερο να δείτε τί συμβαίνει σε όλα τα διαθέσιμα κανάλια, για να βεβαιωθείτε τί λειτουργεί και τί όχι.
Ελέγξτε την επισκεψιμότητα του site σας, τους πελάτες που κερδίσατε, τις καμπάνιες που έχετε «τρέξει», αλλά και τα email σας, προκειμένου να πάρετε πιο ασφαλή αποτελέσματα.
Τί προσφέρει τελικά το Brand Storytelling;
Το storytelling βοηθά το brand σας να ενισχύσει τη σύνδεση με υπάρχοντες και δυνητικούς πελάτες. Δεν αφορά απλά στην προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Δίνει λόγους στο κοινό σας να έχει ανάγκη τις λύσεις που παρέχετε.
Το επιτυχημένο storytelling ανοίγει διαύλους επικοινωνίας και χτίζει εμπιστοσύνη και πιστότητα. Στην ουσία πρόκειται για τη δημιουργία δεσμών με ανθρώπους που όταν αναζητούν μια συγκεκριμένη λύση, να σκέφτονται αμέσως ότι το δικό σας brand θα την προσφέρει με επιτυχία.
Τέλος, μη ξεχνάτε τη δύναμη που έχει η δημιουργία υποστηρικτών του brand σας ή αλλιώς των brand advocates. Ξεκινώντας από το ίδιο το ανθρώπινο δυναμικό της επιχείρησής σας, μέχρι τους συνεργάτες και το κοινό στο οποίο απευθύνεστε, είναι σημαντικό να προωθείστε από ανθρώπους που εμπιστεύονται το brand σας και μιλούν για αυτό στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης -και όχι μόνο.
Όταν δημιουργείτε μία ιστορία γύρω από τις ανάγκες του κοινού που απευθύνεστε και πώς εσείς τις καλύπτετε αποτελεσματικά, τότε έχετε ξεκινήσει να χτίζετε την ιδανική πελατειακή βάση που θα φέρει τα πολυπόθητα αποτελέσματα της στρατηγικής marketing που χαράξατε.
Τo Digital Storytelling είναι σημαντικό για την προώθηση της επιχείρησής σας. Η F7 με την εμπειρία και τη δημιουργικότητά της μπορεί να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε τις δικές σας μοναδικές “ιστορίες” και όχι μόνο…!