14 Social Media Tips για να Απογειώσετε το Brand σας [Part 1]
Υπάρχει πλέον στρατηγική marketing που να μην περιλαμβάνει τα Social Media; Φυσικά και όχι! Καταγράψαμε τα πιο σημαντικά Social Media Tips για κάθε business που θέλει να έχει μια σημαντική παρουσία στο “σύμπαν” που λέγεται “Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης”.
Μια επιχείρηση που σχεδιάζει ένα ολοκληρωμένο marketing plan, είναι σημαντικό να μην υποτιμήσει τη δυναμική που έχουν τα Social Media, αφού δεν είναι τυχαίο ότι παγκοσμίως το ποσοστό διείσδυσης κυμαίνεται στο 57%! Τί σημαίνει αυτό; Ότι παραπάνω από τον μισό πληθυσμό του πλανήτη είναι ενεργός στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Πώς θα μπορέσετε όμως και εσείς να εκτινάξετε την επισκεψιμότητά σας στα ύψη;
Παρακάτω, ακολουθεί το πρώτο μέρος με τα πιο hot social media tips για να ενισχύσετε το brand σας και να κερδίσετε πολύτιμους πελάτες.
1. Ορίστε τους Social Media στόχους σας
Πριν κάνετε οποιαδήποτε ενέργεια, καταγράψτε τί θέλετε να επιτύχετε με την στρατηγική που σχεδιάζετε. Ο στόχος σας θα είναι το σημείο αναφοράς για κάθε βήμα που θα κάνετε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Τί πρέπει να γνωρίζετε όταν βάζετε στόχους:
- Να είστε συγκεκριμένοι
- Να θέτετε ρεαλιστικούς στόχους
- Να βεβαιώνετε ότι οι στόχοι σας είναι μετρήσιμοι
2. Μελετήστε το κοινό – στόχο σας
Έχοντας κατά νου πάντοτε το στόχο που έχετε ορίσει, προχωράτε στο κοινό σας.
Είναι πολύ βασικό να σχεδιάσετε τη Social Media στρατηγική σας, γύρω από το κοινό που θέλετε να στοχεύσετε, γιατί αυτό θα σας βοηθήσει να καταλάβετε από το ποιες πλατφόρμες είναι οι κατάλληλες για την αγορά που δραστηριοποιείται η επιχείρησή σας, μέχρι τί είδους περιεχόμενο να δημιουργήσετε.
Αν σας ενδιαφέρει τα μηνύματα που επικοινωνείτε να έχουν την απήχηση που πρέπει, οφείλετε να γνωρίζετε τα ενδιαφέροντα του κοινού σας.
Είναι σημαντικό να προσδιορίσετε τις απορίες που έχουν, τις ανησυχίες και τα προβλήματα που θέλουν να επιλύσουν, ώστε να είστε σε θέση να ανταποκριθείτε και να δώσετε τις κατάλληλες λύσεις. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, ότι η μεγαλύτερη πρόκληση για τις περισσότερες επιχειρήσεις είναι να συνδεθούν με το σωστό κοινό.
Για να βρείτε το ιδανικό κοινό, θα πρέπει να έχετε στη διάθεσή σας τα σωστά δημογραφικά στοιχεία και να γνωρίζετε ποια κοινωνικά δίκτυα χρησιμοποιούν.
Κοινό – Στόχος – Image by storyset on Freepik
3. Επιλέξτε με σύνεση τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης που θα έχετε παρουσία
Δεν είναι απαραίτητο να είστε διαθέσιμοι σε όλα τα Social Media Platforms. Αυτό που έχει σημασία είναι να έχετε τον κατάλληλο αντίκτυπο σε όσες πλατφόρμες χρησιμοποιείτε.
Αν υποθέσουμε ότι το Instagram της εταιρείας σας έχει εξαιρετική απόδοση, είναι προτιμότερο να δώσετε μεγαλύτερη έμφαση εκεί, παρά να προσπαθείτε να εδραιώσετε μια εξίσου μεγάλη απήχηση σε όλες τις άλλες πλατφόρμες.
Δεν είναι η ποσότητα που έχει σημασία, αλλά η ποιότητα! Το να «ανεβάζετε» περιεχόμενο που δεν είναι ποιοτικό, θα οδηγήσει μόνο σε χειρότερα αποτελέσματα. Αντ’ αυτού, κάντε την έρευνά σας, σχεδιάστε την παρουσία σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που ευθυγραμμίζονται με τους στόχους και το κοινό που έχετε ορίσει.
Εστιάστε στις πλατφόρμες που ξέρετε ότι προτιμώνται από τα δημογραφικά στοιχεία που στοχεύετε. Αυτό έχει ιδιαίτερη εφαρμογή ιδίως στις μικρές επιχειρήσεις, οι οποίες δεν έχουν την πολυτέλεια να ξοδεύουν άσκοπα πόρους σε μη καρποφόρες ενέργειες marketing.
4. Σχεδιάστε έξυπνα το Social Media Marketing πλάνο σας
Αρκετές έρευνες δείχνουν ότι οι marketers που καταγράφουν τη στρατηγική που θα χρησιμοποιήσουν έχουν περισσότερες πιθανότητες να επιτύχουν (κατά 538%!!!). Άλλωστε, η σύνταξη μιας Social Media στρατηγικής αποτελεί το κλειδί για να μετατρέψετε το όραμά σας σε πραγματικότητα.
Ενώ προετοιμάζετε τη στρατηγική σας, λάβετε υπόψη τις σχετικές πλατφόρμες κοινωνικών μέσων στις οποίες θα δημοσιεύετε. Βεβαιωθείτε ότι οι αναρτήσεις σας απευθύνονται στο κοινό-στόχο σας και ευθυγραμμίζονται με τους στόχους σας.
Ακολουθούν μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν με τη στρατηγική σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης:
• Κάντε μια λίστα με επερχόμενα events και σημαντικές ημέρες.
• Δημιουργήστε ένα θέμα για το περιεχόμενό σας, ώστε να μπορεί το κοινό σας να σάς αναγνωρίζει και να βιώνει μια ενοποιημένη εμπειρία (fyi: υπάρχουν δωρεάν εφαρμογές που μπορούν να σας βοηθήσουν με το design και το look ‘n’ feel του content σας 😉).
• Ετοιμάστε μια λίστα με hashtags για κάθε πλατφόρμα.
• Βεβαιωθείτε ότι έχετε καταγράψει τις βασικές καμπάνιες που επιθυμείτε να «τρέξετε».
• Αξιοποιείστε εργαλεία social media που θα σας βοηθήσουν να προγραμματίσετε τις αναρτήσεις σας και να διαχειριστείτε πολλαπλούς λογαριασμούς.
5. Δημιουργήστε ένα Ημερολόγιο Περιεχομένου (Content Calendar)
«Προγραμματισμός» είναι η λέξη-κλειδί για την επιτυχημένη διαχείριση του περιεχομένου της επιχείρησής σας.
Τί σημαίνει όμως «Ημερολόγιο Περιεχομένου»;
Είναι ένα ημερολόγιο (στις πολλές περιπτώσεις σε μορφή Excel) που καταγράφουμε, εκ των προτέρων, τί θα «ανεβάζουμε» σε κάθε μέσο κοινωνικής δικτύωσης σε ημερήσια, μηνιαία ή ετήσια βάση.
Ξεκινήστε με τα βασικά: αργίες, παγκόσμιες ημέρες ή κάποιες επαναλαμβανόμενες ενέργειες, όπως για παράδειγμα κάποιο εβδομαδιαίο podcast, ένα μηνιαίο webinar ή κάποια προγραμματισμένα σεμινάρια, events ή δράσεις που μπορεί να συμμετάσχετε.
Στη συνέχεια, προχωράτε στις αναρτήσεις που θα θέλατε να γίνουν την περίοδο που θα ορίσετε.
Με αυτόν τον τρόπο, γίνεται σωστή κατανομή του χρόνου και των εργασιών, βελτιώνεται η συνεργασία μεταξύ των ομάδων της επιχείρησής σας και σας δίνεται μια πλήρης απεικόνιση του τί λειτουργεί και τί όχι.
6. Αξιοποιήστε την Τέχνη της Αφήγησης (aka Storytelling)
Με τον ανταγωνισμό να γίνεται ολοένα και πιο σκληρός, οι επιχειρήσεις καλούνται να ξεχωρίσουν με όλο και πιο πρωτότυπες ιδέες για να αυξήσουν τις πωλήσεις τους.
Τί πιο ξεχωριστό από μια ιστορία; Οι πελάτες πλέον δεν αγοράζουν απλά ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, αγοράζουν συναίσθημα, εμπειρία…αγοράζουν την ιστορία σας! Είναι ο δεσμός που δημιουργείτε μεταξύ του brand σας και του κοινού που μετράει, γιατί με αυτό τον τρόπο ενθαρρύνεται η αλληλεπίδραση.
Παρακολουθείστε το παράδειγμα της Tide:
7. Εξανθρωπίστε το Brand σας
Η συνεχής χρήση της τεχνολογίας μάς οδήγησε σταδιακά στο να «χαθεί» ο ανθρώπινος παράγοντας. Ξεχάσαμε πώς είναι να επικοινωνούμε μέσω του συναισθήματος.
Τί ακριβώς εννοούμε όμως με τον «εξανθρωπισμό του brand»; Πολύ απλά να συνδεθείτε με το κοινό σας δείχνοντας τί συμβαίνει πίσω από τις οθόνες σας: πώς είναι τα γραφεία σας, ποιοι είναι οι άνθρωποι πίσω από τα πληκτρολόγιά σας…στιγμές αληθινές που θα ενισχύσουν το δεσμό σας.
Να θυμάστε: Δεν πρόκειται για διαφήμιση ή πώληση. Αυτές οι ιστορίες στην ουσία αντικατοπτρίζουν την εταιρική σας κουλτούρα και τις αξίες που πρεσβεύετε.
Θα μπορούσατε για παράδειγμα να μοιραστείτε με το κοινό σας αστείες φάσεις μιας τυπικής μέρας στο γραφείο ή διασκεδαστικές στιγμές σε εταιρικές δραστηριότητες για την ενίσχυση της ομαδικότητας (team-building activities). Βάλτε τους υπαλλήλους σας στο παιχνίδι και αφήστε τους να «κλέψουν την παράσταση»!
Μείνετε συντονισμένοι για το Part 2 των Social Media Tips που θα βοηθήσουν την επιχείρησή σας να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό!
Κατανοούμε ότι ο χρόνος είναι πολύτιμος για την επιχείρησή σας. Το εξειδικευμένο προσωπικό της F7 αναλαμβάνει όλο το κομμάτι του Social Media presence του brand σας, προκειμένου να ενισχυθεί η εικόνα και οι πωλήσεις σας.